Talbot 2500 Lago Sport

Talbot-Lago-Sport-2500-argent-3-4-avant-droit_zoom

Marka Talbot ma dość zawitą historię. W 1891 roku Alexandre Darracq założy! fabrykę rowerów, które nazwa! Gladiator. W roku 1896 przerzucił się na budowanie samochodów elektrycznych. W 1898 roku odkupił od Léona Bollée licencję na budowę niewielkiego auta. W dwa lata później zbudował własny samochód nazwany Darracq. Szczególną sławę miały zdobyć jego samochody wyścigowe. W roku 1920 Darracq połączył się z angielskimi firmami Sunbeam i Talbot. Samochody w Anglii sprzedawano pod nazwą Darracq, a we Francji pod nazwą Talbot.

5482258081_01aa92824a_b

Antonio Lago urodzi! się w Bergamo, we Włoszech. Pracował jako mechanik samochodowy w Wenecji, aż w terminie I wojny światowej został powołany pod broń. W 1923 roku wyemigrował do Wielkiej Brytanii, gdzie wkrótce zaczął pracę dla firmy Armstrong-Siddeley. W roku 1935 został dyrektorem zakładów Talbot w Suresnes. W ostatnim czasie Talbot zdobył już renomę wśród samochodów wyścigowych i sportowych. Model Grand Prix zbudowany przez Lago z powodzeniem konkurował z samochodami niemieckimi i włoskimi. Również po II wojnie światowej firma produkowała samochody wyścigowe i sportowe. Talbot Lago, jak go teraz nazywano, zajął pierwsze mieszkania w 24-godzin-nym rajdzie Le Mans w 1950 roku, a w 1951 roku samochód tej marki zajął drugie i czwarte miejsce.

12016477756_196abb8b49_b

W międzyczasie nie zaniedbywano produkcji samochodów osobowych. Firma przedstawiła kilka nowych modeli napędzanych przez silniki o pojemności 4.5 litra z samochodów wyścigowych. Były toż duże czasy dla producentów drogich samochodów i popyt na Talboty nieustannie spadał. W roku 1950 sprzedano jedynie 433 samochody. W roku 1951 liczba ta spadła do 51 egzemplarzy. Lago próbował przestawić się na produkcję tańszych aut z mniejszymi silnikami, lecz a toż nie przyniosło spodziewanych rezultatów. 31 grudnia 1958 roku Talbota przejęła Simca. Ostatni samochód marki Talbot zaprezentowano w 1960 roku. Było to coupe z silnikiem Simki.

Talbot-Lago-Sport-2500-argent-3-4-arriere-droit_zoom

Właścicielem większości akcji Simki był Ford, który w 1958 roku sprzedał swe udziały Chryslerowi. Simca, a to również i Talbot stały się teraz własnością Chryslera. Ten nabył także grupę Tootes i w ten sposób marki Sunbeam, Talbot i Darracq zostały połączone. Później Chrysler sprzedał wszystkie swe europejskie marki Peugeotowi. Marka Talbot została ponownie wyciągnięta z naftaliny w 1979 roku.


Talbot-Lago-Sport-2500-argent-poste-de-pilotage_zoom