Porsche Cayenne S oraz Turbo

Wprowadzając model Cayenne, Porsche wszedł do nowego segmentu rynku motoryzacyjnego. Samochód ma jednak wyraźne cechy świadczące o jego pochodzeniu. Maska w stanie litery ?V”, zarysy przodu i tylu, podniesione fuki błotników, muskularne zderzaki, charakterystyczne światła i potężne końcówki rur wydechowych to ważne cechy Porsche.

2013-Porsche-Cayenne-S-Diesel-5-248591

Nowy, bardzo przyjemny i zwarty, niedoladowany silnik V8 montowany w Cayenne ma dużą moc i moment obrotowy nawet na niskich biegach.

Samochód jest zaopatrzony w innowacyjny napęd na cztery kola oraz firmowy system sterowania trakcją PTM (Porsche Traction Management), instalowany w standardowym wyposażeniu w obu modelach (S i Turbo), mający istotne znaczenie dla osiągów Cayenne. Podczas jazdy w zwykłym terenie Cayenne reaguje na całe polecenia bez ingerencji systemu sterowania trakcją, wykorzystując jedynie inteligentny napęd na cztery kota. Jednak kiedy warunki jazdy stają się trudniejsze, system PTM może włączyć biegi terenowe, wbudowane w ciąg przeniesienia napędu. W normalnym trybie pracy ten zupełnie nowy system napędu na cztery koła przenosi 62% mocy silnika na oś tylną i 38% na oś przednią. W razie potrzeby na jedną z osi można przenieść nawet 100% mocy.

2007 Porsche Cayenne S 1280x960_1913

Jak zwykle Porsche kładzie ogromny wpływ na bezpieczeństwo. Poduszki powietrzne kierowcy i pasażera są uruchamiane przez dwustopniowy generator gazowy, Nowy system bezpieczeństwa bocznego składa się z poduszek piersiowych wbudowanych w stania oraz z kurtyny zainstalowanej w ramie dachu.

Deska rozdzielcza Cayenne zawiera duże okrągłe wskaźniki w aluminiowych oprawach z umieszczonym w środku wyświetlaczem wielofunkcyjnym, pokazującym najważniejsze dane. Samochód wyposażono i w automatyczną klimatyzację z odrębnym sterowaniem dla kierowcy i pasażera, w której zastosowano filtr z węglem aktywowanym, oraz radioodtwarzacz CD z podwójnym tunerem oraz 10 głośnikami.

2010-2011_Porsche_Cayenne_(92A)_S_wagon_(2011-08-03)_01

Silnik pracuje płynnie nawet przy nachyleniu auta wynoszącym 45 stopni, co czyni samochód idealnym do jazdy terenowej. Oś przednia jest znacznie szeroka, z podwójnymi drążkami reakcyjnymi, umocowana na ramie zainstalowanej na gumowych poduszkach. Oś tylna ma skomplikowany układ drążków, zaś jej rama jest zainstalowana na dużych gumowych amortyzatorach z hydraulicznym układem tłumienia. Porsche Cayenne, mający prześwit 220 mm, może pokonywać wodę o głębokości do 0,5 metra. Porsche Cayenne S ma charakterystyczne zaciski hamulców w kolorze tytanowym i 18-calowe obręcze kół.

1280-porsche-cayenne-s-diesel-14

Tylne okno samochodu wydaje się otwierać, i w wyposażeniu dodatkowym można dokupić elektrycznie chowany hak do przyczepy. Po naciśnięciu klawisza hak, umożliwiający holowanie przyczep o masie do 3,5 tony, jest wysuwany automatycznie.