Porsche 911 GT2

181b

Porsche 911 Turbo stanowi kamień milowy w ciągu samochodów sportowych. To szczytowe osiągnięcie wśród samochodów szosowych łączy doskonałą, poprawiającą stabilność aerodynamikę z stałym i dynamicznym podwoziem oraz ogromną mocą 462 KM.

Model 911 GT2 wyraźnie różni się od Turbo, gdyż przeprojektowano w nim wloty powietrza i inne elementy z tylu. Wlot tuż przed przedziałem bagażnika zasysa powietrze spod auta, poprawiając jego aerodynamikę. Inną różnicą jest większy nieruchomy spojler, który przesunięto ku tyłowi. Wloty powietrza na krańcach tylnych błotników dostarczają świeże powietrze do przedziału silnika, skąd prowadzone jest ono do kolektora i do filtra powietrza.

Wyżylowana modyfikacja 3.6-litrowego silnika z 911 Turbo, plaski sześciocyllndrowy silnik 911 GT2 ma o około 10% większą moc, a dwie turbosprężarki mają także większą wydajność niż w modelu 911 Turbo. Jak na samochód rajdowy przystało, wyrafinowany silnik modelu GTI ma smarowanie przy suchej komorze korbowej z osobnym zbiornikiem oleju przymocowanym bezpośrednio do silnika. GT2 byl drugim modelem Porsche wyposażonym w system VarioCam Plus, ulepszoną wersję pomysłowego dzieła firmy ? systemu sterowania zaworami VarioCam – zwiększającego moc i moment obrotowy przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji spalin.

Układ wydechowy GT2 w istocie nie różni się od 911 Turbo, poza dodaniem specjalnego tłumika zmniejszającego przeciwciśnienie gazów wylotowych. Mimo zwiększonych osiągów GT2 jego poziom emisji spalin z powodzeniem mieści się w surowych normach D2, odpowiada więc też normie Euro 4 oraz coraz surowszym wymaganiom normy LEV stosowanej w USA. Podwozie i zawieszenie GT2 zostało zaprojektowane z dbają o ekstremalnych osiągach auta. Na życzenie klienta można je tak wyregulować, by samochodu dało się używać na torze wyścigowym.

GT2 byt pierwszym samochodem Porsche, w którym zastosowano innowacyjne firmowe tarcze hamulcowe z kompozytów ceramicznych (PCCB), o połowę mniejszych niż tarcze konwencjonalne i łatwo rozpoznawalne dzięki charakterystycznym, żółtym zaciskom.

porsche-911-gt2-04-2

We wnętrzu zainstalowano kubełkowe, kryte skórą fotele z bocznymi poduszkami powietrznymi, elektryczne szyby, zdalnie sterowany centralny zamek, alarm i immobiliser Thatcham pierwszej kategorii. Bez dopłaty można otrzymać także automatyczną klimatyzację z filtrem z węgla aktywowanego oraz radioodtwarzacz – CDR22.

Dla entuzjastów jazdy rajdowej Porsche przygotował specjalny pakiet dostępny w wersji Clubsport. Obejmuje on klatkę bezpieczeństwa zainstalowaną w karoserii, system gaśniczy I niepalną tapicerkę.