Porsche 928

Porsche 928
Porsche 928, oznaczony na początku jako projekt ?K", zaczął nabierać realnych kształtów zimą 1971 roku. Początkowe projekty oparte byty na zarysach modelu 911. Po wykonaniu wielu rysunków, zmianach i dyskusjach, wiosną 1972 roku zbudowano model, z pomocą którego przeprowadzono odpowiednie pomiary i zaprojektowano wnętrze auta. 19 listopada 1973 roku ukończono model w pełnej...
Czytaj więcej

VW-Porsche 914

Porsche VW
Kiedy firmy Volkswagen i Porsche zaprezentowały swój wspólny model, prawdziwi fani Porsche byli rozczarowani, zaś większość właścicieli Volkswa-genów nie mogło sobie pozwolić na to auto. Mimo to samochód okazał się prawdziwym sukcesem. Związki między Volkswagenem i Porsche są równie stare, co sam Volkswagen. To tak sam Ferdinand Porsche skonstruował Volkswagena, a pierwsze au...
Czytaj więcej

Porsche Cayenne S oraz Turbo

Porsche-Cayenne-S
Wprowadzając model Cayenne, Porsche wszedł do nowego segmentu rynku motoryzacyjnego. Samochód ma jednak wyraźne cechy świadczące o jego pochodzeniu. Maska w stanie litery ?V", zarysy przodu i tylu, podniesione fuki błotników, muskularne zderzaki, charakterystyczne światła i potężne końcówki rur wydechowych to ważne cechy Porsche. Nowy, bardzo przyjemny i zwarty, niedoladowan...
Czytaj więcej

Porsche Carrera RS 2.7 lightweight

porsche-carrera-rs-2.7
Porsche me przyczepia tabliczki ?Carrera" do pierwszego lepszego ze swoich samochodów. Zazwyczaj otrzymują je auta wyróżniające się osiągami i wyglądem. Do tej grupie należy z pewnością Carrera RS (co oznacza Rennsport) 2.7. Carrera RS 2.7 pojawił się w 1972 roku. Początkowo zbudowano serię 500 samochodów niezbędnych do otrzymania homologacji w ówczesnej Grupie 4. Najbardzie...
Czytaj więcej

Porsche Boxster

Porsche - boxste wynajem sportowych samochodów
Zmieniając wzornictwo nadwozia Boxstera specjaliści z Porsche skupili się na podkreśleniu szczegółów nadających autu indywidualny charakter. W ten sposób, zarówno przód jak i tyl są silniej zarysowane, co podkreśla jeszcze bardziej klasyczne kształty Boxstera. Nowe wloty powietrza po bokach ze szczelinami w kolorze nadwozia, bardziej wyraziste ?wargi" z przodu oraz przeprojekto...
Czytaj więcej

Porsche 959

Porsche_959_Speedster
Porsche 959 jest uważany przez wielu za najlepszy samochód sportowy lat 80., mimo iż w ostatnim etapie nie brakowało mu konkurentów. Porsche 959 byl pomyślany jako 911 przyszłości i stawał się doskonałą bazą do stworzenia przepisów nowej grupy B organizacji FIA. Na początku roku 1987 samochód ten nie miał sobie równych i jak w procesie tego roku rozpoczęto seryjną produkcję, mo...
Czytaj więcej

Porsche 924

Porsche 924S
Związki firm Porsche i Volkswagen sięgają czasów pierwszego Garbusa opracowanego przez Ferdynanda Porsche na zamówienie Adolfa Hitlera jako ?samochód dla ludu". Choć z tego czasu obie firmy były lepsze i gorsze dni, zawsze utrzymywały wyjątkowo bliskie związki. Model 924 ujrzał światło dzienne jako projekt EA425 w firmie Vołkswagen. Pojazd ten był zostać dopracowany przez Pors...
Czytaj więcej

Porsche 911 Turbo 4

Porsche-911-Turbo-2
Pierwszy Porsche 911 Turbo został zaprezentowany na salonie samochodowym w Paryżu w 1974 roku. Auto o oznaczeniu typu 930 było pierwszą szosową wersją Porsche i jednym z pierwszych na świecie samochodów sportowych oferowanych z doładowaniem za pomocą turbiny poruszanej przez gazy wylotowe. Jednak dopiero na początku lat 90. XX wieku, po wprowadzeniu Porsche 911 Turbo typ 993, w...
Czytaj więcej

Porsche 911 Turbo

W zestawieniu z Porsche 911 Carrera, tylne nadkola modelu Turbo są o blisko 66 milimetrów szersze, gdyż muszą pomieścić 18-calowe obręcze z lekkiego stopu z kolami 295/30R 18. W tylne błotniki starannie wbudowano wloty dostarczające powietrza do dwóch turbosprężarek. Kolejną charakterystyczną cechą modelu Turbo jest ruchomy spojler oraz tylna pokrywa ze szczelinami, przez które...
Czytaj więcej

Porsche 911 GT2

Porsche 911 (993) GT2
Porsche 911 Turbo stanowi kamień milowy w ciągu samochodów sportowych. To szczytowe osiągnięcie wśród samochodów szosowych łączy doskonałą, poprawiającą stabilność aerodynamikę z stałym i dynamicznym podwoziem oraz ogromną mocą 462 KM. Model 911 GT2 wyraźnie różni się od Turbo, gdyż przeprojektowano w nim wloty powietrza i inne elementy z tylu. Wlot tuż przed przedziałem...
Czytaj więcej