Bizzarrini gt europa

bizzarrini_gt_europa

Na salonie samochodowym w Turynie nie prezentowano zbyt wielu nowości. Producenci rezerwowali swe premiery na Genewę, Londyn lub Paryż. W roku 1966 w tej regule uczyniono jednak wyjątek. Na ogromnej ekspozycji publiczność mogła oglądać nie tylko nowy kabriolet Fiat 124, ale także nowy Dino Spyder (Dino stał także na ekspozycji Ferrari, ale ten 206 GT miał karoserię coupe i silnik zamontowany poprzecznie z tyłu).

Jednak nowe fiaty nie były jedyną niespodzianką. Na Bizzarrini Europa był bardzo podobny do swego większego brata, GTStrada 5300. kilka minut przed Otwarciem salonu, na ekspozycję firmy Bizzarrini ?wtoczono” kolejną nowość, na której dopiero co wysechł lakier. Giotto Bizzarrini nazwał swoje nowe dzieło GT Europa 1900. Ten dwuosobowy samochód wyglądał jak zmniejszony Bizzarrini GT Strada 5300. Był o 580 mm krótszy, 140 mm węższy, 76 milimetrów niższy i co najmniej o 600 kilogramów Iżejszy od swojego większego brata. GT Europa 1900 kosztował o połowę mniej niż Strada i tylko trochę więcej niż Porsche 912.

Piękną karoserię umieszczono na stalowym podwoziu, a pod pokrywą znajdował się udoskonalony silnik 1900. Ta czterosuwowa jednostka była cofnięta głęboko do tyłu tak, że znajdowała się bezpośrednio przed tylnymi kołami. Jej cylindrami zajął się włoski ekspert Virgilio Conreroirgilio Conrero. Silnik został wyposażony w dwa gaźniki. Miskę olejową przebudowano tak, by mieściła ponad 15 litrów oleju. W ulotkach Bizzarriniego można było wyczytać, że moc silnika wynosi około 135KM.

W nadwoziu także można było zauważyć pewne nowinki techniczne. Koła miały niezależne zawieszenie i wyposażono je w hamulce tarczowe. Tylne hamulce tarczowe umieszczono bezpośrednio na blokowanym mechanizmie różnicowym ZF w celu jak największego zmniejszenia masy nieresorowa-nej. W standardowym wyposażeniu samochodu były oczywiście amortyzatory Koni, i choć samochód nie był przeznaczony na tory wyścigowe, to jego prędkość maksymalna wynosiła 200 kilometrów na godzinę.
Bizzarrini chciał na początku wyprodukować serię 30 samochodów, lecz zaprezentowane auto miało nadwozie nr 11. Według jego właściciela był to ostatni z samochodów tego typu, jakie zbudowano.